Zamykanie naczynek

Czym są zmiany naczyniowe i rumień?

Zmiany w obrębie naczyń krwionośnych włosowatych są najczęstszą przyczyną pojawiania się rumieńca na policzkach. Pod wpływem emocji, mrozu, ciepła, zimna czy wzrostu ciśnienia tętniczego naczynka gwałtownie rozszerzają się. Początkowo jest to właśnie rumień, który może się jednak utrwalić i pozostawić pajączki (rozszerzone naczynia krwionośne różnej wielkości i w różnej ilości). Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka i odpowiednia pielęgnacja skóry. Im wcześniej zaczniemy przeciwdziałać tym łatwiej jest uniknąć w przyszłości rozległych zmian i powikłań.

Zabieg elektrokoagulacji polega na ścinaniu białka zmian skórnych poprzez działanie prądem wysokiej częstotliwości. Wytwarzane w czasie działania prądem ciepło powoduje uszkodzenie (koagulację, ścinanie) białek zlokalizowanych w tkance m.in. włókniaków, brodawek łojotokowych, brodawek płaskich, punktów rubinowych i naczyniaków gwiaździstych.

Wskazania do zabiegu:

• zaburzenia pracy naczyń krwionośnych
  • teleangiektazje
  • rumień

Postępowanie po zabiegu:

• Zakaz opalania okolicy zabiegowej przez około 4 tygodnie
  • Należy stosować kremy z wysokimi filtrami 50+
  • Należy unikać czynników powodujących rozszerzenie naczyń krwionośnych: wysiłek fizyczny, sauna, zmiany temperatur)
  • W przypadku uszkodzonego naskórka nie nakładać podkładu przez 1-2 dni po zabiegu

Przeciwwskazania do zabiegu:

• ciąża
  • karmienie piersią;
  • opalenizna
  • stosowanie kremu z retinolem
  • leki światłouczulające
  • zioła (dziurawiec, nagietek, skrzyp polny)
  • cukrzyca;
  • przebyte lub obecne nowotwory skóry
  • aktywne infekcje skóry;
  • bielactwo;
  • łuszczyca;
  • peeling (nie stosować na 1 tydzień przed zabiegiem)